Створюючи блог автор повинен ретельно спланувати як реалізацію його змістовної частини — так зване наповнення блогу — так і приємне оформлення сторінок блогу — його дизайн, інакше читачі блогу матимуть труднощі з сприйняття викладеної інформації.
Дизайн блогу — творчий процес оформлення блогу, проектування елементів інтерфейсу блогу в естетичному для користувача вигляді.
Наповнення персонального блогу вчителя найчастіше відповідає освітньому завданню, на реалізацію якого й було створено блог. А налагодженню елементів дизайну, зовнішнього вигляду блогу саме і присвячено цей матеріал.
Серед основних елементів дизайну електронної сторінки особливе місце посідають: колір фону та тексту; шрифт та розмір текстових повідомлень; розміщення тексту та зображень; якість та розмір завантажених матеріалів; та загалом приємний загальний вигляд сторінки.
Тому під час налаштування елементів дизайну блогеру-початківцю необхідно пам’ятати наступні положення:
- яскраві, насичені, контрастні кольори погіршують зовнішній вигляд інформаційного наповнення блогу, хоча на перший погляд здається, що все чудово на вигляд; тому бажано підбирати кольори, які доповнюють один одного. А якщо виникають сумніви — можна скористатися звичною для багатьох користувачів колірною схемою: фон сторінки — білий або має невеличкий відтінок іншого кольору, колір тексту — темний (чорний, темно-синій, темно-зелений, але ні в жодному разі не червоний).
- великі за обсягом зображення, розміщені на сторінці, збільшують час завантаження блогу на комп’ютер користувача — у такому випадку користувач може залишити блог, так і не дочекавшись його повного відображення; тому зображення бажано зменшувати перед розміщенням на сторінці;
- стосовно відображення тексту: не слід перевантажувати його засобами накреслення (робити напівжирним, курсивом та підкресленим одночасно і впродовж всього тексту статті) — такі засоби пристосовані перш за все для відокремлення деяких термінів та головних понять вашої статті;
- головним завданням сторінок блогу є донесення інформації до відвідувача блогу, тому зрозуміло, що оформлення статті за шириною усього екрана змушує читача докладати додаткових зусиль під час читання розміщеної в такий спосіб інформації. Краще розмістити інформацію статті у дві або більше стовпчиків. Цей можливий недолік у нашому випадку буде виправлений обраною нами блог-платформою Blogger, яка містить шаблони оформлення сторінок, якими ми й скористаємося.
Отже, розпочинаємо налаштовувати дизайн блогу. Але спочатку необхідно завантажити власний блог, здійснивши введення адреси створеного раніше блогу в адресний рядок вашого браузера.
Якщо ви створювали блог на домашньому комп’ютері, то система запам’ятала ваш аккаунт (обліковий запис) та під час уведення адреси блогу ви одразу потрапите на блог під вашим акаунтом. В іншому випадку необхідно здійснити вхід до блог-платформи, натиснувши кнопку «Увійти». У разі успішної авторизації у системі панель блог-платформи Blogger міститиме вашу електронну адресу та кнопки налаштування.
Далі за посиланням http://osnova.com.ua/items/item-march-2016/
Примеры интересных блогов:
- яскраві, насичені, контрастні кольори погіршують зовнішній вигляд інформаційного наповнення блогу, хоча на перший погляд здається, що все чудово виглядає; тому бажано підбирати кольори, які доповнюють один одного. А якщо виникають сумніви – можна скористатися звичною для багатьох користувачів кольорною схемою: фон сторінки – білий або має невеличкий відтінок іншого кольору, колір тексту – темний (чорний, темно-синій, темно-зелений, але ні в якому разі не червоний).
- великі за обсягом зображення, розміщені на сторінці, збільшують час завантаження блогу на комп’ютер користувача – у такому випадку користувач може залишити блог, так і не дочекавшись його повного відображення; тому зображення бажано зменшувати перед розміщенням на сторінці.
- стосовно відображення тексту: не слід перевантажувати його засобами накреслення (робити напівжирним, курсивом та підкресленим одночасно і впродовж всього тексту статті) – такі засоби пристосовані, перш за все для відокремлення деяких термінів та головних понять Вашої статті;
- головним завданням сторінок блогу є донесення інформації до відвідувача блогу, тому зрозуміло, що оформлення статті за шириною усього екрану змушує читача робити додаткові зусилля при читанні розміщеної таким чином інформації. Краще розмістити інформацію статті у дві або більше стовпчиків. Цей можливий недолік у нашому випадку буде виправлений обраною нами блог-платформою Blogger, яка містить шаблони оформлення сторінок, якими ми й скористаємося.
Ще декілька алгоритмів дій:
Для розміщення на сторінці сайту зображення, що міститься на локальному комп'ютері, потрібно:
- Відкрити потрібну сторінку сайту.
- Вибрати кнопку Редагувати сторінку з зображенням олівця у верхній частині сторінки.
- Виконати Вставити -> Зображення -> Вибрати файл.
- Вибрати файл на локальному комп'ютері, вибрати кнопку ОК.
- Вибрати зображення на веб-сторінці. На панелі, що відкриється, вибрати розмір, вирівнювання та обтікання зображення.
- Вибрати кнопку Зберегти у верхній частині сторінки для збереження змін на сторінці.
Для створення колекції (папки) та документів у службі Документи Google потрібно:
- Увійти під своїм акаунтом на сайт google.com.ua. Вибрати Більше -> Документи.
- Виконати Створити -> Колекція.
- Ввести назву колекції. Вибрати кнопку ОК.
- Вибрати кнопку Створити та вид документу для створення відповідного документу.
- Заповнити документ даними.
- Виконати Файл -> Перейменувати, надати ім'я документу та вибрати кнопку ОК.
- Вибрати документ на сторінці Документи Google.
- Вибрати кнопку Упорядкувати (у вигляді папки).
- Встановити позначку прапорця поруч з назвою колекції.
- Вибрати кнопку Застосувати зміни.
- Вибрати документ на сторінці Документи Google.
- Виконати Додатково -> Спільний доступ -> Надати доступ.
- Вибрати гіперпосилання Змінити, щоб встановити дозволи на перегляд та редагування документу групам користувачів.
- Встановити відповідний перемикач в групі Налаштування видимості для надання дозволу на роботу з документом: для всіх у мережі, для користувачів, що отримали посилання, або приватно (лише для окремих користувачів).
- Вибрати у списку Доступ параметри доступу: може переглядати, може коментувати або може редагувати.
- Вибрати кнопку Зберегти.
- Ввести в поле Додати користувачів адреси електронної пошти окремих користувачів, якім планується надання дозволу на роботу з документом.
- Вибрати кнопку Готово.
Для створення гіперпосилання на документ Google на сторінці веб-сайту потрібно:
- Вибрати документ на сторінці Документи Google.
- Виконати Додатково -> Спільний доступ -> Надати доступ.
- Скопіювати URL-адресу документу у полі Посилання для спільного доступу. Вибрати кнопку Готово.
- Відкрити відповідну сторінку веб-сайту. Вибрати кнопку Редагувати сторінку.
- Виконати Вставити -> Посилання -> Веб-адреса.
- Вставити URL-адресу документу в поле Посилання на цю URL-адресу.
- Вибрати кнопку ОК.
Для вставлення ґаджетів з відображенням документів на сторінки веб-сайту потрібно:
- Відкрити сторінку Документи Google та вибрати документ (текстовий, презентацію, таблицю тощо).
- Зробити документ Публічним в мережі. Виконати Надати доступ -> Опублікувати, Файл -> Опублікувати в Інтернеті або Вставити до веб-сторінки.
- Вибрати кнопку Почати публікацію.
- Вибрати розмір програвача, встановити інші параметри.
- Виділити та скопіювати фрагмент HTML-коду у полі Вставити код.
- Відкрити відповідну сторінку веб-сайту. Вибрати кнопку Редагувати сторінку.
- Вибрати кнопку (Редагувати HTML-код) в панелі інструментів веб-сторінки.
- Вставити скопійований фрагмент коду до HTML-коду веб-сторінки.
- Зберегти зміни на веб-сторінці.
Немає коментарів:
Дописати коментар